Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mój podstawowy przepis na ciasto naleśnikowe

Zwykle ciasto na naleśniki robię "na oko". Specjalnie dla Was podjęłam się zadania zmierzenia i zważenia każdego ze składników, by i Wam udało się przygotować cienkie i elastyczne naleśniki. W innych wpisach będą pojawiały się propozycje nadzienia. Może być ich bardzo wiele: na słodko i wytrawne. Które najchętniej wybieracie? Na pewno będzie jeszcze okazja, by o tym porozmawiać. Może na Facebooku albo Instagramie ?  Innym tematem może być sposób smażenia naleśników, a dokładnie to, na czym je smażyć. Ja używam oleju, mój tata margaryny (!), a dawniej, ale i dzisiaj niektórzy smażyli na patelni smarowanej słoniną. Tego jeszcze nie próbowałam, ale zrobię to przy najbliższej okazji. Podobno tak jest najlepiej. Tymczasem poniżej zaprezentuję mój przepis. Smacznego! Składniki: 280 g mąki pszennej 260 ml mleka 260 ml wody gazowanej (lub zwykłej) 2 jaja płaska łyżeczka soli łyżeczka cukru 20 ml oleju Sposób przygotowania: Wymienione składniki mieszam mikserem lub trzepaczką ręczną.

Grzybowa nie tylko od święta

Zajrzałam do szuflady, a tam jeszcze zeszłoroczne suszone grzyby. W końcu lato 2022 wypełniło lasy jak rzadko. Pomyślałam: to jest to, na co mam ochotę! Zupa grzybowa! Od razu wzięłam część suszu do namoczenia. Jest to jedno z łatwiejszych i najszybszych dań. I ten smak! Wsuwają wszyscy, łącznie z dziećmi, aż im się uszy trzęsą ;) 



Składniki:

suszone grzyby, moczone kilka godzin (najlepiej całą noc) ok. 60 g
1 litr wywaru (może być mięsny lub warzywny) gotowany z ziarnami pieprzu, ziela angielskiego i liściem laurowym
2 łyżki śmietany
1 łyżka mąki
ziemniaki lub makaron gotowane osobno, jako dodatek
natka pietruszki
przyprawy (sól i pieprz)

Sposób przygotowania:

Grzyby gotuj w wodzie, w której się moczyły. Gdy zmiękną dodaj całość do gotującego się, czystego (przecedzonego) wywaru (możesz odcedzić grzyby i najpierw pokroić je w paseczki). Dodaj przyprawy, głównie sól. Gotuj wszystko około 30 minut. Teraz wystarczy zabielić zupę: śmietanę połącz z mąką i rozcieńcz wywarem, następnie dodaj do zupy i pozwól jej się zagotować. Dodaj posiekaną natkę pietruszki. Podawaj z ziemniakami (gotuję osobno, pokrojone w ćwiartki) lub makaronem: krajanką lub łazankami - kto co lubi ;) Smacznego!





Komentarze

Popularne posty