Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mój podstawowy przepis na ciasto naleśnikowe

Zwykle ciasto na naleśniki robię "na oko". Specjalnie dla Was podjęłam się zadania zmierzenia i zważenia każdego ze składników, by i Wam udało się przygotować cienkie i elastyczne naleśniki. W innych wpisach będą pojawiały się propozycje nadzienia. Może być ich bardzo wiele: na słodko i wytrawne. Które najchętniej wybieracie? Na pewno będzie jeszcze okazja, by o tym porozmawiać. Może na Facebooku albo Instagramie ?  Innym tematem może być sposób smażenia naleśników, a dokładnie to, na czym je smażyć. Ja używam oleju, mój tata margaryny (!), a dawniej, ale i dzisiaj niektórzy smażyli na patelni smarowanej słoniną. Tego jeszcze nie próbowałam, ale zrobię to przy najbliższej okazji. Podobno tak jest najlepiej. Tymczasem poniżej zaprezentuję mój przepis. Smacznego! Składniki: 280 g mąki pszennej 260 ml mleka 260 ml wody gazowanej (lub zwykłej) 2 jaja płaska łyżeczka soli łyżeczka cukru 20 ml oleju Sposób przygotowania: Wymienione składniki mieszam mikserem lub trzepaczką ręczną.

Prażoki

 Wraz z moim kolegą Adamem postanowiłem wykonać prażoki.




To staropolskie danie wykonywane z mąki i ziemniaków.
Stwierdziliśmy, że wybierzemy akurat to danie, ponieważ jest wykonywane w naszych rodzinach od lat.
Prażoki pomimo swojej prostoty są bardzo dobre i można je przyrządzić na każdą okazję.

Składniki:
1kg ziemniaków
0.5kg mąki

Obierz ziemniaki i gotuj przez 20 minut. Wsyp mąkę na wierzch i gotuj przez następne 10 min. Odcedź ziemniaki i pozostaw minimalną ilość wody na spodzie. Ugnieć pałką ziemniaki wraz z mąką na jednolitą masę. Najlepiej, aby druga osoba trzymała garnek podczas ugniatania. Po ugnieceniu można wyłożyć porcje na talerz. Do dania można dodać różne dodatki np. ogórki kiszone lub mięso.

Wpis przygotowali Mateusz Kowalczyk i Adam Szczerbiak ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Zgierzu.



Komentarze

  1. Znane również jako "Dziad" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe 😉 do tej pory wiedziałam, że dziad to kapuśniak z młodej kapusty... Jak się okazuje w różnych regionach są różne nazwy tych samych potraw... Albo różne potrawy mają te same nazwy... ?

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty