Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mój podstawowy przepis na ciasto naleśnikowe

Zwykle ciasto na naleśniki robię "na oko". Specjalnie dla Was podjęłam się zadania zmierzenia i zważenia każdego ze składników, by i Wam udało się przygotować cienkie i elastyczne naleśniki. W innych wpisach będą pojawiały się propozycje nadzienia. Może być ich bardzo wiele: na słodko i wytrawne. Które najchętniej wybieracie? Na pewno będzie jeszcze okazja, by o tym porozmawiać. Może na Facebooku albo Instagramie ?  Innym tematem może być sposób smażenia naleśników, a dokładnie to, na czym je smażyć. Ja używam oleju, mój tata margaryny (!), a dawniej, ale i dzisiaj niektórzy smażyli na patelni smarowanej słoniną. Tego jeszcze nie próbowałam, ale zrobię to przy najbliższej okazji. Podobno tak jest najlepiej. Tymczasem poniżej zaprezentuję mój przepis. Smacznego! Składniki: 280 g mąki pszennej 260 ml mleka 260 ml wody gazowanej (lub zwykłej) 2 jaja płaska łyżeczka soli łyżeczka cukru 20 ml oleju Sposób przygotowania: Wymienione składniki mieszam mikserem lub trzepaczką ręczną.

Legumina


 


Składniki:

2 szklanki mleka
1 opakowanie cukru waniliowego
250 ml śmietany 30% lub 36%
250 g kaszy manny
3 łyżki cukru

Przygotowanie 

W garnku zagotuj mleko i śmietankę. W mieszaninie rozpuść cukier i cukier wanilinowy. Nie przestawaj mieszać i wsyp kaszę mannę. Kiedy będzie bardzo gęsta, wylej masę do tortownicy. Poczekaj, aż ostygnie i włóż leguminę do lodówki na minimum trzy godziny. Po tym czasie pokrój na kawałki. Możesz udekorować ją owocami lub ulubionym syropem.


Przepis przygotował Szymon Wieczorek ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Zgierzu. 

Wszystkie potrawy wykonane przez Szymona zainspirowane są Uniwersalną Książką Kucharską MARII OCHOROWICZ-MONATOWEJ

Oryginalny przepis brzmi następująco:

Legomina z grysiku. Ćwierć litra grysiku pszennego zalać pół litrem surowego mleka i postawić na boku na dwie godziny. 5 żółtek utrzeć do białości z 5-ma łyżkami cukru, wymieszać z kaszką; w końcu dodać trochę cytrynowej skórki otartej na tarku i pianę z pozostałych białek, włożyć do rądla lub formy masłem wysmarowanej i bułką wysypanej i wstawić do gorącego pieca na pół godziny. Można dodać także 6 dkg. migdałów utartych na masę.



Komentarze

Popularne posty